beylikdüzü escort

Netteki Blog

Erdem ve adalet nedir? 1+1=1 | 28.09.2021

29.09.2021
15
Erdem ve adalet nedir? 1+1=1 | 28.09.2021



Erdem ve adalet nedir?

“Adalet dairesi” üzerine çözümlemeler

Toplumsal eşitsizliklerin kökenine dair Pınar Erbaş soruyor, Prof. Dr. Solmaz Zelyüt ve Dücane Cündioğlu yorumluyor.

BloombergHT YouTube Kanalına Abone Ol ➤ https://www.youtube.com/c/bloomberght

Resmi Web Sitesi: http://www.bloomberght.com

Sosyal Medya Hesapları:
Facebook: http://facebook.com/BloombergHT
Instagram: http://instagram.com/bloomberghttv
Twitter: http://twitter.com/bloomberght

BloombergHT İletişim: info@bloomberght.com
#DücaneCündioğlu #adalet #PınarErbaş

Etiketler:

Yorumlar
  1. Bahadır ERGINTAN dedi ki:

    Çaçaron felsefeci de gördük ….Sağol Bloomberg tv…Allah sabır versin yakınlarına..

  2. Husamettin Devrim dedi ki:

    1+1=1 olmamis hep biri konusmus 🙂

  3. Ahmed Aştiyan dedi ki:

    İlk ve tek erdem varolma çabasından başka bir değildir.
    Spinoza

  4. Ahmed Aştiyan dedi ki:

    O değilde hep Arîsto dan bahşedilmiş, Spinoza ya neredeyse hiç yer verilmemiş. Oysa adalet ve etikin başını çeken öncü bir filozof. En azından Dücane hocadan beklerdim.

  5. nomadpotato dedi ki:

    Tum bu kavramlara insanlik tarihinde ilk kez ihtiyac duyulmasi, insanin acikli ve hatta biraz da nahos bi' sekilde nasil bi' (tirnak icerisinde) canavar oldugunu fark etmesiyle baslar. Ducane hocanin aslanin ceylani avlayip yemesi onermesinde oldugu gibi bir eylemde kotuluk aramayiz cunku ceylanin artik var olmayisi aslani, ceylani veya bizi incitmez. Dogada dogum, yasayis veya olumle ilgili herhangi bi' inkar olmadigini gorebiliriz. Her sey oldugu gibi var olur ve oyle de kabul edilir. Tabiatta kotuluk yoktur. Kotuluk kavramı insana ozgudur. Arzularimizin karsilik bulamamasiyla veya reddedilmesiyle meydana gelir. Halbuki dogadaki arzulamaya baktigimizda dolaysiz ve hayatta kalmakla iliskili oldugunu fark ederiz. Ama insanin canavarligi hem aslanin, hem ceylanin, hem de insanin incinmesiyle ilintilidir. Cunku olani oldugu gibi gormeyi/kabul etmeyi reddederiz. Zamaninda olumlu oldugumuzu bile reddetmisizdir (Bkz. Gilgamis destani) Doganin varligi veya isleyisi raslantisalliga gebe bir duzen ve boyutta gerceklesir. Iyi/kotu gibi kavramlar bizim gelismis (memeli) duygusal zekamizin urunudur ve gorecedir. Dolayisiyla diyalektik baglamda da iyi, kavramsal bi' form alarak kotunun karsi gucu konumuna getirilmistir. Halbuki tabiatin hicbi' zaman kavramlara ihtiyaci olmamistir. Fakat biz, yapacagimiz kotulukleri onlar olmadan aklayamayiz. Aslinda bu erdem ve adalet meselesi oldukca derin/dalli budakli bir meseledir ve insan medeni ve ahlaklı oldugunu iddia ettigi surece; dunya, hassas kalpler icin bir cehennem olmaya devam edecektir.

  6. Ex Ante Facto dedi ki:

    Konuşmacılar izleyicileri belli bir görüşe ikna etmeye değil, farklı açılımlarda dolaştırmayı hedeflemeli, "gönül ve sohbet" atmosferi olmalı, münazara değil.

  7. fatih o dedi ki:

    Bi yerde koptum ama nerede 🤣

  8. fatih o dedi ki:

    Doğum günümde yapmak istediğim de tam olarak buydu

  9. fatih o dedi ki:

    "Hikmet+şecaat +iffet olursa Adalet kapısı açılır “
    Bu noktada toparladım konuyu

  10. Mahmut Okur dedi ki:

    "Olanın olan olduğunu söylemek için bile bir değer yargısında bulunursunuz…" Solmaz Hocam ellerinizden öpüyorum.

  11. Ömer Ömer dedi ki:

    Dücane Cündioğlu ile programa çıkan hocaların, yapılan düzeltmeler nedeniyle mahcup olmaması için moderatör hanımefendinin tedbir alması gerekir. İlk saat içerisinde Farabi Ve Makyavel örneklerinde Solmaz hoca biraz zor anlar yaşadı gibi. Onun yerine ben mahcup oldum. Ya da Dücane bey, bazı kusurları görmezden gelerek susmalı. Bu durumda da Burhan ortaya serimlenmiş olmayacak. Peki ne yapmalı?

  12. Arda Zeytünlü dedi ki:

    BloombergHT'ye ve programı yapanlara çok teşekkür ediyorum. Dücane hocayı tek başına da keyifle dinliyoruz ama konuklu programların da ayrı bir tadı oluyor. Ama konuk olunca biraz süreyi uzatmak da lazım. :)) Umarım kanal dikkate alır.

  13. Mustafa Mutlu dedi ki:

    Valla ben kadında kötü niyet gördüm Akademide yada aydın kesimimizde gerçekten sağlıklı psikolojiye sahip insan çok az

  14. Mustafa Mutlu dedi ki:

    Adamın yüzüne bile bakmadan,sanki umursamıyormuş gibi davranması çok nezaketsizce bir davranış

  15. Mustafa Mutlu dedi ki:

    Kadın gerçekten bir tek kendisi biliyor sanıyor bu konuları

  16. Mustafa Mutlu dedi ki:

    Kadın ne kadar küstah ya, küstah olmak senin söylediklerini doğrulamıyor

  17. ümit demir dedi ki:

    solmaz hanım sanıyorum bütün bildikleini anlattı fırsat bulmuşken.2 şer cümleyle girmediği saha kalmadı.bu ikişer cümlelerde hiçbirşey ifade etmiyo felsefede..

  18. Mustafa Yörür dedi ki:

    Solmaz Hoca felsefeci yani ezberci, Dücane Hoca ise filozof ve ezberden uzak.

  19. Otomobil Dünyası dedi ki:

    Dücane hocanın yanında bu kadın lise talebesi kalmış

  20. Fahrettın razı Açık dedi ki:

    program kısa sürmesi adaletsiziktir itiraz ediyorum . iki hoca da vermek istedikleri tam olarak veremediler.

  21. Zübeyde Şenol dedi ki:

    İnsanlığın ortak paydada buluştuğu,okullarımızda ve ünüversitelerimizde halen eğitimi üzerinde durulan egitimi verilen Değerler sistemi(Değerler eğitimi)İNSANI İNSAN YAPAN bütün evrensel değerler çabalar bütünüDeterminizm(gerekircilik)olması gereken yaklaşım

  22. A. Galip dedi ki:

    Cündu ezbere konuşuyor Solmaz hoca bilgi ve derinlikle meseleyi ortaya koyuyor.

  23. Varol Değirmenci dedi ki:

    Teşekkürler

  24. Barış BAL dedi ki:

    Solmaz Hoca’yı eleştirenleri gerçekten anlayamadım ve kendisinin katılmadığı noktaları söylemesi çok doğal ve tartışma kültürünün bir gereğidir ve diyalektik iyidir 🙂 Ayrıca bu noktaları gayet aydınlatıcı bir şekilde açıkladığı için kendisine teşekkür ederim.

  25. Ali Uyar dedi ki:

    Yauv, ben niye felsefe yapan herkesi sevmeye başladım? Kendim ile mi tanışıyorum, insan ile mi tanışıyorum?
    Eh, dünyaya gözümü açmaya anca şimdilerde imkanım oldu, ondan herhalde.

  26. Hakan Yıldız dedi ki:

    Dücane olmasaydı çok daha iyi bir program olurdu.

  27. Abdullah Turay dedi ki:

    Notlar
    Adalet,erdem,eşitlik üzerine
    Kurumların en önemli erdemi adalettir.
    İyi hayat çuvalı ne ile dolacaktı?
    Erdem deyince neyi anlayacaktık?
    Aristo hem gelenek temsilcisi hem gelenek kurucudur.
    Aristo'yu bulmak zordur.
    Aristo'dan kurtulmak daha zordur.
    İyi hayat meselesine filozof zaviyesinden bakmak isterim.
    Teori seyir manasına gelir.
    Arapça nazara karşılık gelir.
    Bilim üçe ayrılır der Aristo.
    Aristo 'nun bilim dediği şey belki de bilmektir.Bilgidir.
    O yüzden bilmenin tasnifi demek daha doğru olur.
    Teorik Bilmeler
    Pratik Bilgiler
    Poetik Bilgiler(Sanat üretim bilgisi)
    Erdemi ise ikiye ayrılır:
    -Düsunmeye dayalı erdemler
    -Etik (Karakter)erdemler.
    Bir ismin öte anlamını yakalamak için fiiline bakmak gerekir.
    Ahlaklı demekle erdemli demek aynı değildir.
    Erdemli demek iyi insan demektir.
    İyi hayat ancak iyi bir toplumda mümkündür.
    Düşünme erdemi aldığımız eğitimle ilgilidir.
    Aristo 'da bilenle yapan ayrılmaz.
    Aristo olanla olması gerekeni ayırmaz.
    Teorik erdemleri ikiye ayrılıyor
    Hikmet (bilgelik)
    Promesis(pratik bilgelik)
    Felsefeyi evlerin içine sokan adam Sokrates'tir.
    Aristo ile hesaplaşmak zorundayız.
    Felsefe her zaman köklerine bağlı olmak durumundadır.
    Geçmiş bağlarından hareket eder.
    Adaletin ÖzTürkçesi:Türe
    Aşk:Sevi
    Hakikati karşılayan bir kelime yok.
    Karşılar mı ?
    Karşılamaz.
    Mühendislik adalet ile ilgili olur mu?
    Ortaçağda olurdu.
    İtidalli olduğunuz zaman ölçülü olduğunuz zaman adalete yaklaşmış olursunuz.
    Nasreddin Hoca'ya danışırlar :
    Nasıl paylaşalım?
    Tanrı'nin adaleti mi benim adaletin mi?
    Ben paylaşsam eşit t dağıtırdım.
    Tanrı'nın adaleti doğaldır.
    Doğadaki paylaşım eşitlikçi değildir.
    Olan nedir?
    Olması gereken nedir?
    Ortalama insan zekası eşitliği adalet zanneder.
    Dairenin merkezi ile çevresi arasındaki yarıçapların tamamı eşittir.
    Doğanın kanunu eşitlikçi değildir.
    "Etika ile Timaus"
    12.yy'da İslam Dünyasının ahlak filozofu olan filozof ahlak dersi verirken İbni Sina içeri girerken sen önce şu cevizin hacmini hesapla.
    Filozof elindeki ahlak kitabından bir sayfa fırlatır senin önce ahlaklı olmaya ihtiyacın var.
    Bir gence matematik öğretebilirsiniz ama siyaset öğretemezsiniz.
    (İbni Miskeveyh )

    Siyasetten en az anlayan filozof ulema sınıfıdır.
    (İbni Haldun)
    Erasmus'un "Deliliğe Övgü"kitabında felsefecilerin siyaset konusunda uçtuklarını söyler.

    Seküler kesim dinden kaçmak için ahlak yerine etik kelimesini kullanır.

    "Adil düzen"
    "Refah"
    "Fazilet"

    Olgu değer ayrımındaki zaaf nedir?
    Bir şeyi anlamak istersen yorumlandır.
    Yorumlama yapmak için değerlendirme yapmak zorundasın.

    Alışkanlıkları edinmenin tek yolu vardır:
    Onları hep yapmak.

    Budala ama iyi bir insan olamazsın.
    İyi olmanın ilk kuralı Akıllı olmak zorundasın.
    Aristo 'da iman erdem ile ilgili değildir.

    İnsan politik bir varlıktır.
    Hükümdar kesinlikle cömert olmamalıdır.
    Ama cömert görünmelidir.
    Olan olması gereken ayrımı olmalıdır.
    Zihinseldir.
    Adam spermden önce gelir.
    Emek mi önce gelir sermaye mi önde gelir?

    İyi insan olmayı matematikteki gibi kesinlik ifade etmesi mümkün değildir.
    Akılsız bir ahlak olmaz.
    Sürekli teyakkuz halinde olmalıdır.
    Adil davranış Antik dünyada doğruluktur.
    Adaletsizlik eğriliktir.
    Adalet liyakettir.
    Adalet hakkaniyettir.
    Ya kadınlar ya köleler onlar ne olacaktı?
    Bir bıçağı iyi yapan şey onun keskinliğidir.
    Bir bıçağın keskinliği onun keskinliği mıdır?

    Aristo bir tasnif erbabıdır.
    Çizgiler çeken adamdır.
    Ama o tasnifin içinde unuttukları vardır.

    Eşit olana eşit eşit olmayana eşit olmadan davranmak adalet midir?

    İktidar dağıtımı nasıl yapacaktı?
    Adalet hem etik hem politik bir kavramdır.
    Etikopolitik bir kavramdır.
    Bir insan ahmak ama adil olamaz.
    Cesur bir insan aynı zamanda itidal sahibidir.
    Cömert yüce gönüllü aynı zamanda adildir.
    Hepsi bir arada olmak zorundadır.
    Büyük ölçüde problem budur.

  28. mehmet yaşar dedi ki:

    solmaz hoca soldurdu beni,devam edemeyeceğim maalesef

  29. Bektas Balci dedi ki:

    Proğram tam bir Trio olmuş. Moderatör ve hocalarımız, kendi alanlarında kalarak mükemmel bir sunuş gerçekleştirdiler. Tebrikler!!!

  30. Rahim Xalilov dedi ki:

    MUHTESHEM BI PROGRAM TESHEKKURLER EDERIZ SAYGILARLA..

  31. R. F. dedi ki:

    Spas Mamoste Brêz ZELYUT

  32. ZİZU HİÇ dedi ki:

    Profesörlerin diyalektikte ve retorikte nasıl sictiklarini anlayan nadir insanlardandir Dücane.ayrica prof.lerin dahil bu tür sicişlarina nasıl katlanabiliyor ona da helal olsun